Hoe integreren we deze instrumenten in een opleiding op maat?
Een sectoraal opleidingsfonds organiseert een gevarieerde vierdaagse opleiding ‘Coaching’ voor arbeiders in een leidinggevende functie (meestergasten, brigadiers, lijnverantwoordelijken, …).
Hoewel de cursisten zeer tevreden zijn, stippen ze toch volgend knelpunt aan:
Het fonds bleef niet bij de pakken neerzitten en organiseerde twee terugkomdagen. Vrijblijvende intervisiesessies vervolledigen het programma. De instrumenten van Talent@Werkplek worden bovendien vanaf nu ingezet om het hele proces te ondersteunen.
In de Quick Scan ziet het fonds immers het ideale instrument om de bedrijven bij de opleiding te betrekken. De resultaten inspireren tot een op maat gemaakte cursus. De instructeur en de cursist vullen bovendien samen de Uitgebreide Scan in bij de start en aan het einde van de opleiding. Deze resultaten geven zowel richting aan de cursusinhoud als aan de opvolging achteraf.
In de agenda’s ziet het fonds dan weer een geknipt instrument om gerichte opdrachten mee te geven aan de cursisten voor de periodes tussen de terugkomdagen. Zo helpen ze de cursisten doelgericht bepaalde vaardigheden in te oefenen en ervaringen op te doen.
Case 2: Hoe leren we aan leidinggevenden om correcte afspraken te maken en op te volgen? In de klas en op de werkvloer?
Case 3: Hoe doen we dat, de dingen juist uitleggen?
Case 4: Hoe ondersteunen we medewerkers, ongeacht hun profiel of plaats in het bedrijf, in het geven van goede instructies?
Disclaimer | Contact | Odisee