Feedback geven in een open verstandhouding en een gunstig ontwikkelklimaat scheppen is niet eenvoudig maar wel hoogst noodzakelijk. Beeld je één van volgende situaties in:
Feedback is in beide gevallen hét antwoord. Aan de hand van feedback kan je als organisatie verbetering, groei en ontwikkeling sturen. De vragenlijst ‘Communicatie op de werkplek’ geeft je alvast een inzicht in het belang van feedback, zowel in positieve als in negatieve zin.
Het zijn de leidinggevenden die hun medewerkers meer inzicht kunnen geven in hun sterke of zwakke punten. Zij kunnen dankzij gerichte feedback hun medewerkers stimuleren, motiveren en ervan overtuigen te werken aan de nodige competenties of hun functioneren op peil te houden. Hoe leidinggevenden feedback kunnen geven, leren ze in de agenda's ‘Petje af!’ en ‘Mijn gedacht!’.
Stuur de groei van je medewerkers, spreek hen aan op hun zwakke én sterke punten! Lees onder ‘Focus op HR’ hoe HR in andere organisaties leidinggevenden stimuleert om feedback te geven. Onder ‘Focus op leidinggevenden’ zie je hoe leidinggevenden uit andere organisaties zelf hun medewerkers aanspreken, ondersteund door het gebruik van de agenda’s.
Disclaimer | Contact | Odisee