Hoe volgen we gemaakte afspraken in het kader van functioneringsgesprekken beter op?
De teamleiders van het bedrijf hebben het moeilijk om de gemaakte afspraken in het kader van de jaarlijkse functioneringsgesprekken te doen nakomen. Bij navraag blijkt dat ze ook zichzelf er regelmatig op betrappen niet te handelen volgens de gemaakte afspraken.
Naast dit concrete probleem komen er ook bedenkingen van het personeel dat functioneringsgesprekken niet altijd een objectief gegeven zijn. Om deze twee redenen beslist de personeelsverantwoordelijke een externe trainer in te huren voor een opleiding. Aan hem wordt gevraagd om een gerichte opleiding te geven in het voeren van functioneringsgesprekken.
Het bedrijf wil echter ook vermijden dat het slechts bij ‘een interessante opleiding’ blijft. Om te zorgen dat er effectief iets verandert in de praktijk, introduceert hij de agenda ‘Afspraak is afspraak!’. In aanloop naar de nieuwe functioneringsgesprekken zal iedere teamleider een afspraak uit de vorige gesprekken opnieuw aanpakken. Dit keer aan de hand van de agenda ‘Afspraak is afspraak!’.
Case 2: Hoe ontwikkelen en versterken we nieuwe competenties bij onze leidinggevenden n.a.v. een fusie?
Case 3: Hoe stimuleren we teamleden om taken te delegeren?
Disclaimer | Contact | Odisee